Navrh DPS a EMC

Martin Persich persich
Středa Březen 17 14:53:18 CET 2004

> Tohle se dela v zarizenich ktere obsahuji spinany zdroj aby z nich
> ruseni nelezlo ven do privodni snury.

Dovoluji si jeste doplnit - ne jenom u zarizeni se spinanym zdrojem. Obecne
tyto
filtry slouzi pro potlaceni ruseni jak z techto zarizeni ven, tak take pro
potlaceni ruseni
vstupujicich do techto zarizeni. Velky vyznam maji predevsim pro potlaceni
"uzkych"
rusivych impulzu vznikajicich jako vysledek ruznych spinacich procesu
(sepnuti rele a
stylacu v prumyslu apod ...). Zkouska "ohnem", pro zarizeni bez tohoto
filtru, je pak
pri zjistovani odolnosti na skupiny rychlych prechodovych jevu 5/50 ns. Z
vlastnich
zkusenosti mohu potvrdit, ze udelat zarizeni s procesorem do prumyslu, ktere
je
na vstupnich komunikacnich linkach odolne proti temto impulzum
s napetim 2 kV nebo 4 kV je bez techto feritovych "perel" skoro zazrak.
Dostupnost (hlavne vetsi provedeni) je bohuzel dost spatna. Kusove je to
bezproblemove
v Alfatronicu (RS Components). Pri vetsich odberech se pak da mluvit s ECOM
s.r.o.
nebo PROMI v.o.s.
Martin. persich@transcon.cz