Vzorky od TI

MK info
Středa Březen 17 14:53:14 CET 2004

Roman Kolb?bek wrote:

> Preji pekny den,
>
> pronikam do zavislosti procesoru ATtiny a mam par veci, ktere jsou mi
> nejsou z dokumentace zcela jasn?. Konkretne jde o ATtiny15L, ale na tom
> asi nezalezi.

Zalezi, Atmelove ty svoje hracky postupne vylepsujou.
Napr. 90S2313 (pouzivam) jeste nema brownout reset a to by krava
brecela... Pokrocilejsi typy uz maji.

> 1.Procesor ma jakysi registr OSCCAL ($31). A soucasne jde jakysi
> OSCCAL ovlivnit pri programovani, ale ten je tusim uplne nekde jinde.

Ovlivnit ne, jen precist. Vyrobcuv kalibracni "hint" je na dvou mistech:
1) kdesi v signature, lockbitech nebo fuses
2) v poslednim wordu (nevim kterym bajtu) flash - odsud se ale pri
mazani flash smaze, takze jen 1)
Je potreba ho vzit a nacpat do OSCCAL...nojo, ale JAK?
U kteryhosi programatoru jsem cetl, ze umi ten bajt pri paleni nacist a
vypalit do flash na zadanou adresu bud jako konstantu, nebo jako
instrukci LDI Rxx,<ten_bajt>.
Pokud se pri paleni na stole mota vic jak jeden cip, je to pakarna.

> Jestli to dobre chapu, je to proto, ze by se pri vypalovani dal
> "prednastavit" kmitocet, ale musel by s tim programujici pocitat a
> hned ze zacatku prepsat tento vypaleny bajt do adresy $31. Pokud tak
> neucini, tak nema vypalovana hodnota na nic vliv. Standardni hodnota
> OSCCAL ($31) je 00 a zapisem vetsi hodnoty jde procesor zrychlit. Je
> to tak, nebo to nechapu?

Je to tak.
BTW takova ATtiny26 ma tusim 4 kalibracni "hinty" a ten prvni (pro 1MHz)
se pri startu do OSCCAL zapise automaticky. Pokrok...ale pokud je
potreba jinej kmitocet, moc to nepomuze.
Optimalni by bylo, kdyby k tem konstantam byl pristup primo z beziciho
programu.

> 2.Jak moc jde rychlost procesoru pomoci OSCCAL ovlivnit. Je to opravdu
> jen kalibrace nebo jde procesor vyznamne "pretaktovat/podtaktovat").
> Jaky je kmitocet pri OSCCAL=00?

To presne nevim, ale pokud jsem do OSCCAL misto 0x8B (hodnota pro
konkretni cip, co mam doma) nezapsal nic, bylo to na blikani LED dost
poznat. Tzn. neni to ladeni +- nekolik oktav, ale jemna kalibrace na
desitky ppm to taky nebude. Neco mezi tim.

> 3.Neexistuje nejaky programek, kterym bych snadno zjistil, kolik casu
> bude potrebovat casovac pro napocitani nejake hodnoty pro dany delici
> kmitocet a OSCCAL? Rucne se mi to pocitat nechce a kdyz jsem to
> odmeroval v AVR studiu breakama, tak mi vychazi pitomosti uz proto, ze
> tam nejde nastavit kmitocet 1,6MHz.

Kalkulacka :-), rucne bych to taky nepocital.

> 4.Zjistil jsem, ze Watchdog muze byt nastaven nejcasteji na 1x za 16ms
> a nejpomaleji 1x za 2048ms. Je to pravda, nebo tomu nerozumim? I
> nejkratsi doba 16ms mi pripadne dost dlouha.

Hm...pro jakou aplikaci je 16ms strasne moc?

> 5.Jak je kmitocet zakladniho oscilatoru citlivy na zmenu napeti?
> Zarazilo mne, ze oscilator pro Watchdog kmit? na 1MHz p?i 5V a na
> 350kHz p?i 3V. To je dost podstatn? rozd?l. Nen? tak nestabiln? i
> hodinovy kmitocet.

Nevim, ale snad ne.

> A to je asi zatim vse.
>
> Dekuji za pripadne odpovedi. Usetrily by mi spoustu badani, mereni a
> zkouseni.
>
> Roman Kolbabek

  TomM