popis IO

Krucinsky Ladislav ladislav.krucinsky
Středa Březen 17 14:53:11 CET 2004

Pred dobou mikroprocesoru jsem sundal napisy na obvodech, obvody oznacil samolepkami s jejich poradovymi cisly (IC1, 2...) a typ obvodu byl uveden ve schematu, ktere mela jen osoba autorizovana pro servis.
Kolega, ktery servisuje laboratorni techniku se s timto resenim setkava denne. Me osobne by se taky moc nelibilo, kdybych vedel, ze davkovace kapalin, pracujici s presnosti desetin mikrolitru opravoval nekdo na kolene.
Jen priklad: kdysi jsem sestavoval zapisovace Minigraf a daval do nich vlastni elektroniku, kde rozdelovac pulzu (resp. citac) byl realizovan GALem. Tech reklamaci, ze si lidi koupili stejny obvod (tedy GAL) a on jim v jinem zapojeni nefunguje ... To si ani neprejte vedet.
Takze takove smazani napisu nemusi byt uplne od veci. Odcloni se tim "odbornici", kteri se podivaji dovnitr zarizeni a reknou: "kolik ze to stalo? Kdybych mel cas, tak ja bych to udelal za stovku". Sice neudela nic, ale v okoli takoveho cloveka mate stoprocentne po kseftu. A kdyz je tenhle clovek ve firme, pro kterou pracujete, pak se objednavky spolehlive zastavi nejmene na pul roku (bohuzel vlastni zkusenost). Jedine plus bylo, ze dotycna firma se k nam vratila a radila poslala tam, kam patri. Bohuzel nikoli do p***le, ale na pracovni urad.
--
Rt

---
Odchoz? zpr?va neobsahuje viry.