fotocesta

havraj1.edu@mail.cez.cz havraj1.edu
Středa Březen 17 14:52:58 CET 2004

Koupil jsem kdysi 50 diod od kazdeho typu (3x50), ktere meli na krame
(vyprodej za 2kc kus, pri vetsim mnozstvi by *PRY* sli na 0,5kc na kus, moc
neverim - kram  Elitron Liberec, meli je tam roku, minuly tyden jsem je tam
uz na pulte nevidel) a tech 50 s nejmensim uhlem vyzarovani dal na desticku
a protoze nevim jaky proud snesou, neco jsem tam pustil, na 5 metru bylo
videt jako ve dne s CMOS web kamerou, ktera ma problemy neco videt v dobre
osvetlene mistnosti, ovsem snimano s neoriginal objektivem, ktery nema na
sobe zadne IR filtry. Barvy nejsou vubec, protoze nase barvy zadrzuji
urcitou vlnovou delku a ne infa, takze nic psaneho ani obrazky se v tom
nevidi, cistej bilej papir, nepoznate jakou barvu nebo aspon svetlost z
naseho pohledu na vec ma nekdo na sobe. Ukazkovy film najdete na
jiffaco.cz/ssn, az si najdu cas, tak na tu sranku pridam i obrazky toho
zarizeni, zkousel jsem to pouzit u fotaku u kterych se tvrdi, ze maji chaby
IR filtr (olympus) ale nic moc, trochu to je videt, ale casy expozice musi
byt radove sekundy mozna desitky a s takovym casem se da fotit i v uplne
tme. Puvodni zamer byl udelat si sledovani vstupniho prostoru do baraku tak
abych videl i v noci co se tam deje, ale na to bych potreboval bud lepsi
kameru, nebo radove 10 tolik diod. Vystrelit tisicovku do nakupu IR Led bych
sice mohl, ale nepripada mi to jako vhodny zpusob pouziti penez. Neco malo z
pokusu s olympusem je na ftp gate.jiffaco.cz/pub/infrared (server dostupny
pouze v noci a vecer). Tam jsou ale obrazky kdyz jsem mel pokusne zapojeno
asi jen 10-15 diod. Jeste nedavno jsem se odreagovaval tim, ze jsem kazdy
den zapajel do univerzalu asi 10 LEDek, dneska uz ani to nezabira :(

MaJa

P.S. Pokud chcete fotit v naproste tme, kupte si treba fuji S2, dejte mu 5
minut a budete prekvapeni, co vsechno uvidite a nebudete muset mit ani IR
svetlomet.