5V LCD - 3V logika

Elatec - Radek Pulpan pulpan
Středa Březen 17 14:35:19 CET 2004

Mozna tato informace pomuze p?i vyvoji novych zarizeni.

Jelikoz se u nas mnozily dotazy  jestli nase LCD displeje Elxxxx jsou i
3V, tak jsem provedl par experimentu. Tyka se to i znakovych displeju
powertip a asi i ostatnich od jinych vyrobcu.

Displeje jsou navrzene 5V, ale radic, kter? je osazen umi pracovat uz od
nejakych 2,7V takze jsem provedl experimet s nekolika kusy ruznych serii
a ruznych typu a vyrobcu. P?i 2,9 V mi chcipl atmel, ale displeje
zobrazovali dal to co tam procesor poslal naposled. Z toho bych usoudil,
ze jediny problem u 5V displeju s prechodem na 3V napajeni bude rizeni
kontrastu.

Mam odzkouseny DC-DC xx7660 od (maxim, holtek, icl......), kter? plus
napajeni preklopi do zapornych hodnot. Kolem potrebuje jen nejaky kondik
pro nabojovou pumpu. S tim v pohode uridite kontrast a muzete pouzivat
5V displej s 3V napajenim a logikou.

(Neuvazuji napajeni podsviceni).

Jinak jsem 7660 zapojoval i do kaskady takze s 3 kusy lze vygenerovat z
+5V i z?porn? nap?t? -15V pro rizeni kontrastu grafickych displeju.

S p??telsk? pozdravem

Radek Pulpan
Elatec s.r.o.
Jiraskova 177