Cim nahradit potenciometry Aripot 40?

ing.Jaroslav Kotlaba kotlaba
Středa Březen 17 14:35:12 CET 2004

> V nasich starych zarizenich jsme pouzivali presne kruhove potenciometry
> Aripot 40 - provedeni s kruhovou odporovou drahou se ctyrmi vyvody a dvema
> jezdci.
> Jiz delsi dobu se nevyrabeji a my pouzivame neco jineho.
> Obcas se uzve nektery z nasich zakazniku, ze by to potreboval jako
nahradni
> dil.
> Ja jsem se pokousel najit neco podobneho, ale zatim se mi to nepodarilo.
> Skutecne neni zadna nahrada nebo jsem hledal spatne?

Pokud pozaduji z nejakeho duvodu i mechanickou kompatibilitu, asi bude
problem v mechanickych parametrech, protoze ceske Aripoty byly obzvlaste
objemne a mely naopak hridelky s malym prumerem. Nevim nevim, zda se daji
nekde v nejake skale sehnat event. podobne vypadajici ekvivalenty. Ale
prodejny jako Compo snad nejake vedou, zkuste pane Kotlabo tam, na webu
Metry je veliky seznam odprodejovych soucastek, zkuste treba i tam.
Ja ze stejnych duvodu jiz leta nepouzivam ceske, ale ty enderacke, k nim se
totiz zahranicni nahrada da sehnat lehce a navic vraku od nas z likvidacniho
skladu s aripoty NDR je pomerne dost, takze jsem predzasoben a mam i
nahradni dily (casto se u nich rozlomi ulozeni hridele) :)
Hezky den, Simon Cihelnik