LAN WAKEUP

Petr Lupinek/OI/Synthesia plupinek
Středa Březen 17 14:35:02 CET 2004

Problem je, ako spravne pise pan jiri@bezstarosti.cz v rozdieli medzi
seriovou a paralelnou rezonancnou frekvenciou krystalu, ktorych
rozdiel je prave spominanych cca 100kHz (u krystalov s frekvenciou
radovo MHz).
To je problem "noname" krystalov, u ktorych predajca nevie okrem
frekvencie ziadne dalsie takisto velmi dolezite udaje, ako je typ
rezonancie, kapacita obvodu, stabilitu a.p. Ale za to maju vybornu
cenu, ak vam rozdiel niekolkych 100kHz nevadi.
Riesenim by bolo pokusit sa zmenit typ rezonancie, nepoznam PIC na tolko
aby som v tomto vedel poradit, ci PIC kmita v paralelnom alebo
seriovom zapojeni. Ale nabuduce kupite sice od toho isteho dodavatela
ale iny typ krystalu a frekvencia bude posunuta opacnym smerom...
Jodovanim viete posunut frekvenciu o max niekolko kHz, elektrickym
rozladenim (L,C) len do 1kHz, umerne odladeniu ale klesa stabilita a
dramaticky stupa nachylnost oscilatora k vypadavaniu. Casom aj
teplotnymi vplyvmi.
Ak vam naozaj zalezi na presnej frekvencii, potom technicky spravne
riesenie vidim v kupe krystalu s definovanymi parametrami, standartne
frekvencie sa daju u nas kupit za radovo 60-80 Sk, nemusi to byt hned
zakazkova kusova vyroba z Hradca.

Pozn. Je zrejme, ze PIC kmita presne v opacnom zapojeni ako TSA5511.

S pozdravom,
Marian