programator

Jiri Bezstarosti jiri
Středa Březen 17 14:34:54 CET 2004

JDM jsou pokud vim napajene ze seriaku a tedy jde
presne o problem, ktery popisujete a uz tady bylo
myslim dost dotazu, prave zabyvajicich se tim, ze
nektere typy PIC to proste neutahne.

Zvysovat napeti pro programovani z 5V by melo jediny
ucel a to moznost mit programator napajeny z USB,
ktery jak uz tady padlo doda do jednoho zarizeni az
500mA (se vsemi omezenimi jak uz tady take padlo
- dale netreba rozvijet). Jinak pri externim napajeni
je vzdy jednoduzsi pripojit kus adapteru, zvlaste kdyz
pri zatizeni programatorem pri programovani spousta
nestabilizovanych 12V adapteru do zdi dava jeste
v pohode kolem 15V a z toho ziskat 13V uz lze.
Jen je potreba ten spravny adapter najit ci koupit,
nebo mit u PC rovnou cely zdroj, jako to mam ja :).
Kus poradneho kodanu na napajeni do desky take
neni od veci.

Coz o to, pripojit FTDI a udelat si COM z USB by slo,
a napeti z USB vynasobit, takze by mohl programator
behat bez psani vlastniho noveho vypalovaciho softu
a kabel by vedl jen k USB. Staci to tedy udelat s necim
kompatibilni a je treba se podivat s cim nejlepe - jen
napad, tedy jsem nezkoumal co je vhodne.

Jinak programovaci napeti musi byt takove, aby bylo
mozne pracovat s jakymkoli podporovanym PIC a
to je klasicky 13V. Jakkoli mene omezuje pouziti
programatoru, ackoli nekterym typum staci i mene.
Konkretne pro mne je rada PIC12Cxxx velice dulezita
a uz jsem prodal i aplikaci, ktera mela celkem snad
48 bajtu (mozna 45, uz to nevim presne a hledet se
mi to nechce) a to si jiste dokazete predstavit, jak
to jsou dobre vydelane penize a ve vetsim pouzdre
uz bych to neprodal - byl tam jednochip s osmi piny
jen kvuli mistu.

--
Jiri Bezstarosti

----- Puvodn? zpr?va -----