OT:Kde sehnat "svitici fosfor"

hwnewskonference hwnewskonference
Středa Březen 17 14:34:52 CET 2004

> Bohuzel tuto cestu nevidim prilis schudnou - zvlaste pro kutila jako
> jsem ja (co kdybych byl terorista, a chtel s tim nekoho otravit, ze...).
> Nicmene dekuji za odpoved. Vychazel jsem z domnenky, ze je to znacne
> jednodussi :-(
> PS: Jedine tak sehnat tu hodnou pani a poprosit znovu o pytlik prasku
> :-)))
> Aigor

Ja bych z te cesty obavy nemel, ale budiz :)
ted sjem se Vam dival, najit vhodne keywods byl docela problem. Podivejte se
sem:
http://www.gtamart.com/mart/products/phspgmnt/pigments.htm
http://www.rctritec.ch/w_sln.html
http://www.rctritec.com/w_tritium.html
http://www.umccorp.com/phosphorescents.htm
http://www.usro.com/
http://www.blacklite.com/
a mnoho dalsich.
Princip je porad stejny, je ale patrny ustup od radioaktivne dopovanych ZnS
a CdS. Nahradou jsou mnohem aktivnejsi alumosilikaty s dopantem Europiem.
Take me na tretim linku sokovalo pouziti sloucenin radioaktivniho tritia (to
je mj. material pro vyrobu vodikove pumy, vodik se dvema neutrony, "nejtezsi
vodik" :)) ) jako zdroje gama zareni. V tuzemsku se nmi nepodarilo
zastoupeni nebo prodejce sehnat, nicmene jiz jsem tu pred casem zminil firmu
kdesi na morave, ktera se zabyva dovozem specialnich barev a pigmentu, jiste
by Vam pomohla a dovezla pigment nebo primo barvu s vhodnym emisnim
spektrem.
Hezky den, Simon Cihelnik