Vhodna pajecka

Jiri Polasek j.polasek
Středa Březen 17 14:34:51 CET 2004

Domu jsem si za porevolucnim obdobi likvidace Tesly poridil taky ERS-50ku. A
staci prakticky na veskerou cinnost. Jedine minus je nizssi zivotnost hrotu.
V praci pri mame ERSky, Diametralku a Wellerku, takze mohu srovnavat.
ERS:
+ cena (~1500,- jak kde)
+ vykon topneho telesa/prenos tepla
+ servisovatelnost (schema, zkusenosti lidi, viz stara Amara)
+ silikonovy kabel k pajecimu peru (dostatecne dlouhy, ohebny)
+/- absence vypinaci elektroniky
- zivotnost hrotu
- mensi vyber hrotu (typicky 3 druhy)
- nedoreseny princip odkladani pajeciho pera (bakelit se rad ulomi - vyresi
koupe stejneho stojanku jako u Diametralky + ~100,-)

Diametral:
+ velky vyber hrotu (7 typu)
+ vypinaci elektronika (ale priplatek ~650,-)
+/- servisovatelnost
- kratky kabel k pajecimu peru
- kabel k pajecimu peru (a vypinaci elektronice) ma PVC izolaci (tvrdy, a po
dlouhodobem pouzivani i opaleny)
- cena (~2700,-)
- vykon topneho telesa/prenos tepla

Weller:
Jeste historicke provedeni Magnastat, priznavam ze uz se u nas prakticky
nepouziva.
+ zivotnost (jsou to nezmary)
- zmena teploty=zmena hrotu
-cena

Zaver:
Diametralka neni spatna, ale pro pajeni vetsich soucastek, dratu (proste kde
je vice materialu) je vhodnejsi ERSka. Sice tomu lze napomoci pouzitim
netlustsiho hrotu a zvysenim teploty, ale to uz neni tak koser. Na SMDcka je
zase lepsi Diametralka. Nove Wellerky-mel jsem moznost vyzkouset, tam neni
co vytykat (vyjma ceny).

Jiri Polasek