Dalkove ovladani pres RF

vaclav.vobornik@aliatel.cz vaclav.vobornik
Středa Březen 17 14:34:47 CET 2004

Zdravim vespolek,
tak jsem si prosel v klidu odkazy, ktere se tu objevily, vymenil si par e-mailu s vyrobci profi systemu (ceny vyvojovych basic kitu uz od 1.000 EUR :) a nic mi nesedlo "uplne". V systemech mi vzdy neco chybelo a moznost dodelani byla temer nulova nebo za velke penize (vlastni nezverejneny protokol, specialni IO, atd). Tak jsem si rekl, ze pujdu vlastni cestou postupneho vyvoje.

Jako optimalni se mi pro cely system jevi pouziti sbernice RS485, pres kterou budou pocitacem jednotlive moduly rizeny. Na webu jsem k RS485 narazil na ukazkove zdrojaky i na par uzitecnych modulu, ktere by se daly vice ci mene uspesne pouzit. Jako priklad uvedu cidlo TC485 firmy Papouch (zdravim :-) - tam je skoda, ze pouzili az moc jednoduchy protokol na ukor adresovatelnosti, ale i to se da zvladnout. A verim, ze na podobnem principu lze vytvorit cidla nejen teploty, ale i napr. vlhkosti, osvetleni apod. Stejne tak potom "vykonne" moduly jako spinace, stmivace atd....

A ted k jadru veci:

Jaky procesor se Vam jevi jako optimalni pro jednotlive moduly (levny, nizka spotreba, komunikace po seriove lince, spinani obvodu, rizeni "jasu" PWM, atd.)? Zas az tak velky prehled o jednotlivych procesorech nemam - delal jsem par "blbosti" s 89Cx051 a malinko cichnul k AVR, tak uvitam Vase nazory.

Mate zkusenosti z komunikacnimi protokoly? Z tech, na ktere jsem narazil se mi jednoduchosti a funkcnosti zamlouva S.N.A.P. - http://www.hth.com/snap/

Nevite o nejakych jiz existujicich funkcnich modulech, ktere by se daly pouzit?

Dalsi navrhy....

Diky

Vasek Vobornik