OT: UPS & zakon o odpadech & sample integracu

J.B.H. hw-news
Středa Březen 17 14:34:45 CET 2004

> Nemusi - muzete mit vsakovaci jimku zvanou zumpa, nekde nemate vubec
> kanalizaci.

Pokud vim, tam kde v obci nemaji kanalizaci a maji vodovod (takove pripady jsou) plati jen vodne a pokud maji kanalizaci a mate studnu, platite se pry jen stocne, ktere se pocita nejak na pocet obyvatel v objektu, protoze nelze zjistit kolik vody spotrebujete a nejlepsi je mit kanalizaci, vodovod a studnu, z vodovodu brat temer nulu, platit minimalni vodne i stocne a pritom cerpat vodu ze studne a poustet to do kanalizace, neberte to jako navod na podvadeni :)

> platit za destovou
>
> I takove navrhy uz byly - mimochodem mam pocit ze vetsim
> firmam VaK uctuje
> stocne za ekvivalent plochy pozemku a prumernych rocnich
> srazek (ono to
> stejne tece do kanalu).

Presne tak to je.

> Ja myslim ze v dalsi fazi by se mohla zavest dan za
> spotrebu slunecniho
> svetla a v letnich mesicich jeste opalovaci prirazka (podle
> povrchu tela).

Placeni vodneho z vlastni studny pochopim v miste kde podzemni voda neni volny statek, takze velka spotreba jednoho ubira ostatnim, ale se nasi republiky moc netyka. Je to trosku neco jineho, ale je to docela poucne: treba v kanade kdyz je nedostatek vody v lete, zvedaji ceny, loni jeste prej museli lidi zalejvat zahradu (=kropit travnik pitnou vodou) jen v urcite dny suda cisla domu a v jine dny licha cisla, jenze nekteri (pristehovalci:) na to srali a letos to vyresili jinak, zvedli ceny, takze pak misto par dolaru zaplatili ti co dal kropili treba kolem $400, coz je veru i na mistni obyvatele pekna palka... u nas by to vyresili tim, ze by proste dosla voda, protoze nez u nas vak zvladne zmenit cenu, trva jim to pul roku...