Stavba reprosoustav

Jindrich Vidensky prospecta
Středa Březen 17 14:34:40 CET 2004

Ahoj,

Sunday, September 22, 2002, 9:02:47 AM, galen pise:

gcc> chtel bych si postavit reprosoustavy (3 pasma, basreflex, repro asi od
gcc> TVM (byvala Tesla)) ale jsem v teto oblasti totalni elev. Nemohl by me
gcc> nekdo nasmerovat. Nejlepsi by byla uz hotova konstrukce ktera slusne
gcc> hraje za rozumnou cenu (stahnul jsem si nejaky informace a programy,
gcc> ale zkusenosti jsou k nezaplaceni ...).

To je tazke, takto z fleku odpovedat. Chybaju zakladne udaje, hlavne
aky ste narocny posluchac, kolko do toho chcete vrazit a tak podobne.
Ak iba chcete usetrit, tak moc neusetrite a narobite sa jak kobyla.
A od roboty kone kapu.

Ak je to prvy projekt ako konicek, ma to byt bedna za rozumne peniaze
a s pomerne slusnymi parametrami, tak by som urobil uzavrety system o
objeme 40-60l s basmi ARN 223, stredmi ARP, vyskami ARV a s hotovou
vyhybkou urcenou pre tuto kombinaciu.

Doraz treba dat na kvalitne vyhotovenie bedne samotnej.
Vzduchotesnost, dobre spevnenie velkych ploch proti kmitaniu, robustna
konstrukcia, nepodcenit hrubku materialu (aspon 18mm drevotrieska,
MDF apod.). Spravne tlmit.

Odmenou je bedna s prijemnym zvukom, ktora sice nevynika bombastickymi
basmi, ale ani nema pokaslany priebeh na basoch sposobeny zlym navrhom
basreflexu, nehuci a nebrumle. Prakticky prve bedne ktore som postavil
ked som mal 16 rokov boli uzavrete a s podobnou kombinaciou repro a
dodnes sa divim, ako pekne hraju (ma ich doteraz jeden kamos).

Co sa tyka nejakych linkov, na webe je toho kopa, nejake polotovary ma
napriklad www.dexon.cz, vysiel v PE serial od p.Sykoru (pomerne
narocny), odporucam starsie modre AR (vyslo viac cisiel venovanych
reprosustavam, napr. 5/93), aj cervene napr. 11,12/93-1/94. Zo softu
su slusne WinISD www.linearteam.org, lspCAD lite (nie demo, lite) a
kopa inych.

http://links.epanorama.net/links/audiospeakers.html
http://www.tvm-valmez.cz/
http://www.diysubwoofers.org/
http://www.nightstormer.com/dilemma.htm - vyborne pre zaciatocnika
http://www.jlaudio.com/ - fajn tutorial
http://www.speakerbuilding.com/software/

Vela zdaru, vyrabat bedne je fajn zabava. Je neuveritelne, kolko dreva
treba popilit na jeden vacsi box, kolko je z toho pilin, kolko srobov
a lepidla clovek potrebuje. Aj ruky obcas bolia :-)

--
Jindro