zelena nepajiva maska

hwnewskonference hwnewskonference
Středa Březen 17 14:34:36 CET 2004

> Pr.
> Mam vzorky dat, ktere byly nacitany s fvz=100kHz.
> Pritom signal byl omezeny dolni propusti na 50kHz.
> A ted jak mam rozhodnou o velikosti bloku pro FFT.
> Vim jen, ze roste rozliseni a doba zpracovani
> s delkou bloku, ale nevim, jak velky/maly
> ten blok ma/muze byt.

To je vlastne jedno. Posledni koeficient vysledku
FFT bude vzdy odpovidat Fsampl/2 a prvni bude DC.
Ty mezi tim budou linerne odstupnovane. Mluvim
o realne FFT - tj. ignorujeme zaporne frekvence
takze z N samplu na vstupu mate N/2+1 vyst. koeficientu
za predpokladu ze N je sude.
Tj pokud jedete na 100kHz a udelate FFT s 4mi vzorky,
dostanete 4ri koeficienty: DC, 25kHz, 50kHz, -25kHz.
Nebot N/2-1 = 3 jen prvni 3 maji smysl (to i vidite).
Takze velikost bloku je opravdu dulezita pouze pro
rozliseni. FFT "funguje" od 2 vzorku.
Volte mocniny 2 - vetsina knihoven je umi nejrychleji
(ale napr. fftw [www.fftw.org myslim] umi rychle i liche
N pokud lze N faktorizovat).

Rad bych Vas ale upozornil ze pokud vysledne spektrum
budete interpretovat tak vrele doporucuji pouziti nejakeho
casoveho okna. Bude vam stacit Hanning, tj vynasobte
vsechny vzorky funkci 1-cos(i 2 Pi Fsamp/N). Sice vam to prida
spektralni caru na prvni pozici ale vysledky se velmi
zpresni (pokud spektrum neobsahuje pouze negativni harmonicke
Fsampl tak jsou ta spektra zatizena tvarovou i amplitudovou
chybou az 40%).

devik