Oprava spinaneho zdroje

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:34:27 CET 2004

On Wed, 25 Sep 2002, zaloha wrote:

Takze zdroj se mi podarilo opravit s pouzitim toho tranzistoru co jsem
koupil.

> 1) odpor v G MOSFETu (jde-li o seriovy odpor z budice do G) URCITE nebude
> 3k3 - tim ten transistor spolehlive usmazite... MOSFET musi byt buzeny tvrde
> (aby spinal rychle), ten odpor byva radove 10 - 20R, event. tam byva dalsi

Jo dik za upozoneni - dal jsem tam 33R . On byl na dve pulky a ja ho
zkousel odmerit. (ale moc to neslo :-)).

> 2) je docela pravdepodobne, ze se usmazil nebo alespon "nakopnul" i budic...

Kupodivu budic prezil. Pri jeho meeni jzem zjistil ze ma na vystupu OUT
asi ochranne diody a to ho zachranilo, presto ze to do nej slo dost
natvrdo a prepalilo to 0.1W odpor...

> Doporucuji jeho vymenu. Stejne tak doporucuji vymenu vsech elektrolytu
> (nutno pouzit nizkoimpedancni dlouhozivotnostni 105 st. C typy, napr. Nippon
> ChemiCon LXF, LXY, LXZ apod.) a kontrolu vsech odporu - zejmena snimaciho v

Tak kondy jsem nekontroloval ani predbezne nemenil - je jich tam moc. RCD
clen se zdal byt OK, tak jsem vymenil ten spaleny snimaci rezistor, budici
odpor a spinaci MOSFET. Zdroj se po zapnuti choval divne - pravidelne
cvakal a vystupni napeti bylo male.

Osciloskopem jsem zjistil ze dava budici pulsy fetu takove pomrsene
a prerusovane. Bylo to napajenim UC3842 - napajeni pres napajeci vinuti
a diodu fungovalo ale ten kondenzator v Ucc toho integrace byl asi vyschly
protoze moc napeti nedrzel. Merenim ohmmetrem se jevil dobre, ale kdyz
jsem na nej pustil 250kHz/4V pres 1k odpor tak mel rozkmit cca 200mV,
to je skoro 25 Ohm seriovy odpor - asi vyschnul. Mozna to zpusobilo tu
havarii zdroje ? Po jeho vymene to zatim slape...