T710

zaloha zaloha
Středa Březen 17 14:34:26 CET 2004

>Ted budu hnidopich pane Hanzale trochu ja: CIF z Taiwanu nebo dokonce z
>trade zone v Cine vyjde na 3 - 4 dny, byl jsem obchodniky nezavisle
>mnohokrat  ubezpecen, ze je to naprosto bezne a s Evropou maji sqely pendl.

Chcete rici, ze lodni doprava z Taiwanu do CR trva 3-4 dny? Neposilaji to nahodou letecky?

>Samozrejme netyka se to 50-tunoveho kontejneru, to je pravda, ale rekneme
>nekolika set kg, event. nekolika tun. Rozdily v CIF a FOB jsou mnohdy

Obavam se, ze tady doslo k zamene terminu.

CIF a FOB jsou tzv. parity pro mezinarodni obchod. V podstate se tim urcuje, kdy prechazi riziko na zbozi z prodavajiciho na kupujiciho, a kdo plati dopravu, clo ci pojisteni.

CIF = Customs, Insurance, Freight - prodavajici se stara o zbozi az na misto urceni. (Cili kdyz se potopi lod, tak je to prodavajici, kdo si navlekne neopren a jde si zbozi vylovit :-)

FOB = Fright, On Board - prodavajici se stara o zbozi az do nalodeni ve vychozim pristavu. (Z potopene lodi ma tezkou hlavu kupujici :-)

Parita nema s rychlosti dopravy nic spolecneho.

J. Hanzal