program na prohlizeni BIOSu "offline" pod Win

mcmlxxx mcmlxxx
Středa Březen 17 14:34:25 CET 2004

BIOS je vlastne ovladaci program konretni zakladni desky a prvku na ni
obsazenych (firmware desky). Jsou v nem popsana pravidla jak mezi
sebou jednotlive prvky komunikuji. Dalo by se to prirovnat treba k
mestu ve kterem se ridi krizovatky semafory a ve kterem plati urcita
pravidla. (kazde mesto je jine)
Protoze je BIOS napsan v ASM (vyuziva CPU a vlastni program BIOSu je
po spusteni pocitace prekopirovan z EEPROM do pameti a spusten od
urcite adresy) , musi existovat debugger ktery simuluje konkretni
desku. Tzn. pokud chcete zkouset ruzne BIOSy, musel by jste sehnat
primo emulator zakladnich desek!. Mimochodem tusim ze konkretne LINUX
suzeb BIOSu nepouziva a emuluje jeho pri svem chodu sam. (mimo POST po
zapnuti pocitace to je asi jasne ) Bohuzel nevim zda sam obsahuje kod
BIOSu (asi ne kvuli autorskemu pravu) ale zrejme si okopiruje EEPROM s
BIOSem a pak jej vyuziva.