skladovani baterek

Dušan Slavětínský dslav
Středa Březen 17 14:34:23 CET 2004

Ono asi zalezi k jakemu ucelu jsou ty akumulatory urceny.
Ja pouzivam oba pristupy. Tedy skladovani jak nabitych tak vybitych.
Uvedu dva priklady hovorici za vse:

1. Akumulátory pro pohon modelu. Odber dle typu accu a modelu 10-50A
   Skladuji ve vybitem stavu. A to proto ze když prijdu na letiste
   nabijim rovnou vekym proudem tedy bez formatovani. Muzu si to
   dovolit protoze accupack byl na zacatku vybity. A nedoslo u nej
   vlivem ruzneho samovibijeni k jejich rozdilnemu nabiti.

2. Akumulator ve vysilaci. Skladovani v nabitem stavu. Nemusim
   nabijet pred odjezdem na letiste. Pri nabijeni je ale nabijim
   standardnim zpusobem. To je proudem o velikosti 0.1 kapacity.
   Dalo by se rict ze clanky formatuji temer pri kazdem nabijeni.

K temto zaverum jsem dosel na zaklade poznatku ze jednotlive clanky
v sade se nejvic lisi velikosti samovybijeciho proudu. Takze je
potreba sladit ucel baterie s nabijenim a skladovanim, tak aby
nektere clanky nebyly prebijeny nebo prilis vybity az k prepolovani.

Dusan Slavetinsky,
Hostalková u Vsetina 164, psc: 75 622,
tel: +420 571 442 499, mobil: +420 603 544 019,
e-mail: <mailto:dslav@treeinfo.cz>, <mailto:dslav@volny.cz>
www: <http://www.volny.cz/dslav/ElektroPylony>