Antena k Access Pointu micronet SP918

Martin Patka hwmp
Středa Březen 17 14:34:20 CET 2004

Zdravim,

>  zapujcili jsme ext. antenu dle naseho vyberu k AP SP918, ale AP se chova
>  jako by ji nemel. Proto jsme pozdali nejakou firmu at nam teda doporuci
>  jinou antenu. Proste za to zaplatime vice jen aby to fungovalo.
>  Prikladam zpravu, kterou poslal kamarad a reakci firmy. Nejsem odbornik
>  na radiokomunikace a proto Vas zadam o radu/posouzeni odpovedi.

mozna je to blby dotaz, ale proc ma to zarizeni dva vystupy na anteny ?
Nema nekde v papirech udaj "diversity anntena" ? Na jakem do je chipsetu ?

V posledni dobe se vyrojilo mnozstvi AP postavenych na Atmelu - zrejme
referencni zapojeni - vsechny maji vystupni obvody anten zapojeny tak,
ze pouze jedna antena je Rx/Tx, a druha je _POUZE_   Rx (diversity - tedy
prijimac si sam prepina anteny a testuje silu signalu a prijima jen z te
silnejsi.) Ovsem vysilac pouziva jen jednu antenu.

Jeste jsem videl i typ, ktery umoznuje softwarove rozdelit anteny na
jednu _pouze_ Rx a druhou _pouze_  Tx  -  v tom pripade by Vam jedna
externi antena nestacila, ovsem ma to jednu obrovskou  vyhodu - na Rx
muzete dat treba antenu 30dB a CTU Vam nemuze nic rici (pokud
tedy na Tx dodrzite tech mizernych 20dB......)

Do ktereho konektoru mate pripojenu tu externi antenu ? Zkouseli jste i
druhy
konektor ? Jak mate nastaveny ty anteny ?

Na tech 200m by mel byt utlum prostredi (bez prekazek) cca 86dB a jak
jsem tak letmo nahledl na vlastnosti toho SP918, tak by mel mit citlivost
-83dB, takze by se teoreticky ten spoj obesel i bez anten.

Z jakeho kabelu mate udelany ten svod ? To oznaceni C920C-10  je nejspis
jen obchodni oznaceni. Kvalitni svody jsou z kabelu Belden H-1000, nebo
z nejakeho LMR-400. Horsi je to z RLA-10 a nejhorsi z RG-213. Vsechno
to jsou kabely o prumeru cca 11mm a treba ten Belden ma utlum 0.22dB/m.

Pokud je to nejaky kabel s prumerem 6mm, tak zahodit. To je vhodne tak
do 5m delky a to jeste z dobreho kabelu (treba Belden H-155 ma 0.55dB/m)

Zatim nashle

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       smartin@mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 431 624301
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz         http://linux.mikroservis.cz