Spajka na hlinik - funguje to?

hwkonfera hwkonfera
Středa Březen 17 14:34:18 CET 2004

> Zdravim,
> kupil som si spajku na hlinik Sn70Zn z Elchemka. Skusal so spajkovat
> pistolkou 75VA ale vobec mi to nefunguje.
> Skusal to niekto, funguje to niekomu? Nie je potrebne este nejake
> tavidlo alebo nieco podobne?
> Dik.
> PK.

Nedam Vam odpoved uplne podle Vasich predstav, protoze tuhle pajku konkretne
neznam, ale hlinik obecne (diky pomerne inertnimu povlaku oxidu) potrebuje
agresivni tavidlo. Nezapomente, ze pri 300?C se hlinik jiz oxiduje tak
rychle, ze i kdyz povrch ocistite smirkovym papirem, stejne se behem pajeni
vrstvicka vytvori a ta se se zinkovymi pajkami neslije, bohuzel.
Cili doporucuji tavidlo na pajeni hliniku - aby tu zaznela po dlouhe dobe k
radosti admina :))) nejaka chemie, pajky na Al byvaji dosti agresivni
chemikalie: typicke slozeni: 90% ZnCl2, 8% NH4Cl (salmiak) a 2% NaF. Prvni
vytvari se zinkovou pajkou stabilni taveninu, druhy naleptava povrch oxidu a
kovu a treti zabranuje povrchove oxidaci tvorbou fluoroaluminatu :)
Hezky den, Simon Cihelnik