Jaka je vyhoda vice smesovani ?

devik devik
Středa Březen 17 14:34:17 CET 2004

Dobry den preji,

dokazal by mi nekdo vysvetlit subj ? Studoval
jsem zde nedavno uvedeny spektrak (od p. Cihaka)
A ten ma 3 smesovani, 1.MF=2.1GHz, 2.MF=70MHz
a 3.MF=10MHz. Dve chapu:

1.ni mezifrekvence se da nad max. kmitoctovy
rozsah (2.1G) aby mezifrek. filtr nemel problem se zdcadlovou
frekvenci spadajici do mereneho rozsahu, zaroven
1.VCO se nebude prosakovat do vystupu a v neposledni
rade VCO potrebuje ladit "jen" pres 1 oktavu.

2.ha je treba nebot na 2.1GHz by se spatne delal dostatecne
uzkopasmovy filtr, zesilovac a logaritmicky detektor.
Ale 3ti mi neni jasna - proc se nesmicha rovnou 2100MHz s 2090MHz
aby se dostalo 10MHz ? Misto toho je jde pres 70MHz a dalsi
smesovani na 10MHz ...
Je problem ze pres ten smesovac s kusama koaxu by to na tak nizke
frekv. jiz nechodilo ? Nebo je tam jiny problem ?

diky, devik