Teplovodiva folie

Tomáš Pípal dargos
Středa Březen 17 14:34:15 CET 2004

Muzete ho nekam odlozit?

Ono je to s temi bity zjednoduseno - vy uvazujete v casovych rezech, kdezto
v tomto pripade shannon ne. Tedy ty bity navic jsou i pro deje, ktere
nastanou mimo casovy rez jednoho sample. Shannonuv teorem se tyka mnozstvi
informaci, nikoli samplingu. Michaji se tak s oblibou jabka se svestkama.

Jinak kdysi davno se melo za to, ze vykonovy zesilovac (mereny podle HiFi
normy) nemuze mit vetsi odstup nez 108dB. Rekordne se nekomu podaril udelat
(tovarne vyrabeny!) zesilovac s odstupem 104dB. Byl z toho jednu dobu
celkem poprask, protoze nebyl chlazeny. Nevim uz kde se vzaly ty cisla,
bylo mi tehda kolem 15 let, jen si je pamatuji.

Dneska se sice na zesilovac pise treba 120dB SN, ale to je mereno pri plnem
vykone a ne pri 50mW. Hodne dobre (ty nej...) zesiky maji pri 50mW sum
kolem -90dB. Ty bezne kolem -70, HiFi norma vyzaduje lepsi nez -50dB.

Zdravi JL.

Odes?latel: devik <devik@cdi.cz>

takze u hoooodne super zesiku bez elektronek a tranzistoru
;-) jsme na sumu 1nV. A to je 30bitu.
Tak nevim - prijde mi to jako manipulace s cisly. Kdo chce mam
tu PDF o castem "misuse" Shannonova teoremu kdy lidi doplnuji
do vztahu nesmyslna cisla a pak jim vychazeji nesmyslne udaje.
devik