prosba (diakritika)

zaloha zaloha
Středa Březen 17 14:34:11 CET 2004

Nekde by se tam melo nastavovat obecne kodovani 8bitovych
znaku (MIME, UUEncode, ...) a zde bych videl hlavni problem.
Mailem se totiz z nejakych me nepochopitelnych duvodu zasadne
prenaseji data sedmibitove a znaky s b7=1 se koduji nize
predvedenym zpusobem.

Takze aby diakritika spravne fungovala, musi probehnout
tyto veci:

1. spravne dekodovat ze 7 na 8 bitu (MIME 8bit, MIME
Quoted Printable, MIME Base 64, UUEncode, UTF-7)
2. prevest z kodovani odesilatele (1250, ISO8859-2, UTF-8)
na kodovani, ktere pouziva OS (1250, ISO8859-2, Unicode,
852, Kamenici, KOI8, ... zde je paleta zrovna u cestiny velmi
pestra:-)))
2,5. v pripade HTML jeste prevest HTML na RichText dle
formatu OS/fonty
3. zobrazujicim programem puzity font musi obsahovat dotycne
znaky a musi byt urcen pro kodovani vzesle z 2 (ve Windows
napr. fonty, jejichz nazvy konci na "CE", popr. umoznuji skript
stredoevropsky)

Take je mozne, ze se to bude nastavovat nekde v OS.
Jaky mate vlastne maiovy klient a jeho lokalizaci, OS/lokalizaci?

Poznamka k 7b:
Chapu, ze to ma urcite nejake historicke souvislosti (jako 99 %
problemu s pocitaci), ale snad by to uz pro Boha slo lepe...
Ted jsem si zkusil poslat obrazek o delce 1,58 kB a vysledny
text byl dlouhy 2,16, tedy efektivni pocet bitu dokonce jen 5,8...
Dost by me zajimalo, jestli se nekdy dozijeme posilani priloh
mailem primo jako bin data, nebo treba v kodovani s vystupem
32-255 (coz by melo pres SMTP/POP projit i dnes)...

Pavel Hudecek
http://www.diametral.cz

Od: "Libor Kavan" <lkavan@krkonose.cz>
> Tady je par prikladu,jak mi chodi diakritika:
>
> =?windows-1250?Q?RE=3A_Digit=E1ln=ED_metr?=
>
> =?iso-8859-2?B?UkU6IFJlOiAgUmU6IFBva3VkIG7sa2RvIHNo4W7tIG3s+O1j7SBw+O1z?=
> =?iso-8859-2?B?dHJvamUuLi4=?=

=?windows-1250?B?UkU6IFJlOiBQb2t1ZCBu7GtkbyBzaOFu7SBt7PjtY+0gcPjtc3Rybw==?=