Velke sedmisegmentovky

Naprstek Jiri-R54332 Jiri.Naprstek
Středa Březen 17 14:25:39 CET 2004

> sedmisegmentovek,
> kazda

> Displeje blikat nebudou, staci trochu matematiky

Nedavno jsem resil muxovany display slozeny z hotovych sedmisegmentovek. Nevim, jestli jsem si spravne vylozil udaje v datasheetu, ale narazil jsem: U 7seg. display je v datasheetech uvadeny  maximalni DC proud a proud spickovy. Konkretne kingbright DA08 (20mm 2x 7segment) je to 30 a 160mA. Podle grafu je svitivost priblizne primo umerna proudu, takze kdyz jsem chtel vyuzit svitivosti LED, snazil jsem se jit s prumernym proudem na jeho maximalni hranici. V tu chvili me ale maximalni proud omezil na 5 segmentovek (160/30). Pro vetsi pocet by reseni bylo bud je nerozsvitit uplne (snizit prumerny proud), nebo pretahnout maximalni proud a poslat LEDky na cestu do pekla.

Toz by me zajimalo, jestli mam pravdu, ci ne a pokud ano, tak jak ubudit vetsi mnozstvi segmentovek jinak, nez je rozdelit do sekci po 5ti a ty paralelizovat, coz komplikuje zivot (a i konstrukci).

Zdravi

Jiri N.