Efektivita RF anteny vs. fotodiody

Jan Zuffa Jan.Zuffa
Středa Březen 17 14:25:35 CET 2004

asi som blby ale ako ste dostali
vysledok v u Voltoch ked vykon je v
pW a impedancia v Ohmoch?
asi by to malo byt 0.02236 uV

jano.

-----Original Message-----
From: devik [mailto:devik@cdi.cz]
Sent: Wednesday, October 09, 2002 3:29 PM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Efektivita RF anteny vs. fotodiody

Zdravicko,

treba me nekdo vyvede z omylu ale behem vypoctu
kolem Ronja like zarizeni jsem narazil na zajimavy
fenomen.
Pokud vysilame RF vykonem 1mW (0dBm) tak pri
utlumu prostredi 80dB je sila signalu na prijimaci
-80dB coz je 10pW (10^-8 mW) a na 50ohm antene
by mel byt signal sqrt(50*10pW)=22,3uV. Vsimneme
si te odmocniny - velikost napeti na antene klesa
pomaleji nez linearne s utlumem.
Kdezto pokud aplikujeme to same na prijimac svetelneho
paprsku s fotodiodou tak zde je fotoproud primo umerny
osvetleni (vykon na plochu) PN prechodu - tedy zadna odmocnina.

Z toho mi vyplyva ze pouziti svetla jako media kde
fotodioda je prijimacem je mnohem vice omezene utlumem
prostredi - tam kde by antena jeste neco chytla bude
fotoproud jiz daleko pod prahem sumu ...

Nebo jsem neco prehledl ?
Martin

---
Incoming mail is certified Virus Free.