Velke sedmisegmentovky

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 14:25:33 CET 2004

Pokud vim, u 74HC595 nemusi po hrane na CLK byt dale vstupni
data platna, tedy nevyzaduje se zadna doba trvani dat po one hrane.
Tedy pokud data jsou platna (myslim prenosy) uz spravnou dobu,
pak puls zapise co ma, pokud se nekde nezpozdi k dalsimu o dobu
delsi, nez je ono preklopeni prenosu na novy, coz bude dejme tomu
u zmineneho 74HC595 nad 10ns, ale je take fakt, ze ten se cestou
treba take zpozdi - ted je jen otazka co se zpozdi jak, protoze
ten prenos nebude tak zatizeny jako na vsechny IC natazeny CLK :).

Kdyz je pak spoj delsi, je jasne, ze jej nelze zivit nejakou "houzvickou"
s pull-upem o nekolika desitkach kilo jako je tomu napr. u AT89Cxxxx,
aby se spoj "nabijel" (i diky kapacite vsech vstupu co to zivi) nejakou
delsi dobu.

Jako u vseho to i tady chce myslet a ne naflakat vhodne piny k sobe
bez pohledu do PDF, jen aby bylo spojeno co ma :(.

Par metru dratu je samozrejme u presuvu do dalsiho IC asi jedna
z nejhorsich veci, co se snad da vubec udelat - to je jiste pravda.

Ted jsem ten "kategoricky kazici s nevymachanou" zase ja :).

--
Jiri Bezstarosti