Efektivita RF anteny vs. fotodiody

devik devik
Středa Březen 17 14:25:31 CET 2004

> Kdyz kabel preriznu, mam na strane k antene zdroj s impedanci X a na
> strane k prijimaci zatez s impedanci X (alespon v idealnim svete).
> Kdyz kabel v tom miste spojim, mam tam delic 1:2 a od tohoto mista
> polovinu signalu. Pak ten kabel rozdelim o milimetr vedle, zase spojim
> a mam ctvrtinu. Po par metrech uz muzu pocitat elektrony na prstech a
> to by byl maler. Nastesti je tato uvaha v rozporu s realnym
> pozorovanim, signaly se uspesne prenaseji kabelem bez znatelneho
> ovlivneni.

Ale vy myslim tvorite delic
s charakteristickych impedanci a ne z realnych. Nejsem si jist
jak je to u anteny ale obecne pro prenos pres transmission line
(koax) potrebujeme prizpusobit vstup i vystup na Zo.
Tim padem zdroj musi mit vyst. impedanci Zo a zatez musi
mit zas vstupni impedanzi Zo. A prave tyto dve impedance tvori
delic.
Pokud date do serie dva koaxy jako ve vasem prikladu pak je
mezi nimi spravne impedancni prizpusobeni pomoci charakt. impedanci
ale tyto nejsou konfigurovany jako delic.
Zajimave na Zo je ze kdyz je date do serie dva koaxy ze Zo=50ohm
je Zo vysl kabelu stale 50ohm ale delay je souctem puvodnich
dvou zpozdeni. Zatimco dva koaxy paralelne (se spojenym stinenim)
maji Zo jako paralelne spojene odpory ale delay je zase konstantni.
Co se tyce praxe - v oblasti HF jsem spis teoretik :) ale ve
vsech schematech budicu ci opakovacu pro videoline ma budic
zisk Av=2...
Ted jsem si trochu pohral se simulaci bezstratove transmision
line ze Zo=50ohm a delay 5ns ve Spice3f a je moc zajimave sledovat
jak se meni odezva pri malych zmenach Zout a Zload kolem Zo.

Souhlasite se mnou nebo hovorime kazdy o necem jinem ? (Jak
rikam urcite nemam tolik praxe co Vy takze mozna neco zasadniho
prehlizim).
Martin