L-SLD laser diody

Pavel Hudecek pavelhudecek
Středa Březen 17 14:25:30 CET 2004

Moznosti je nekolik:

a) opravdu z toho udelat oscilator:
To je sice obvodove nejjednodussi, ale vyzaduje znacne
experimentovani a stejne nakonec bude chodit v malem
rozsahu vzdalenosti (asi do 1:3).

b) obvod, ktery ihned po prichodu pulsu odesle novy:
Na zacatku je vyslan puls a aktivovan obvod, ktery
na jeho vraceni reaguje okamzitym opakovanim.
Vyslani prvniho pulsu je spousteno z casovani citace,
ktery pak meri pocet pulsu za jednotkovy cas.
Nevyhodou je, ze to spatne funguje pri dennim svetle
a vetsi vzdalenosti.

c) jako b, ale misto jednotlivych pulsu se prenaseji
sekvence vetsiho poctu pulsu o vysokem kmitoctu:
Za fotodiodou potom muze nasledovat ladeny VF
zesilovac. Vysledkem je sice horsi presnost a potrebujete
velmi rychly laser, ale chodi i za primeho slunecniho
svetla i na velke vzdalenosti.

Pozn. k b, c: pri zpracovani kmitoctu je nutno prihlednout
i k delce pulsu a zpozdeni opakovani.

Pavel Hudecek
http://www.diametral.cz

Od: "Jan Zuffa" <Jan.Zuffa@damovo.com>