TDA1060

Pavel Hudecek pavelhudecek
Středa Březen 17 14:25:29 CET 2004

Zdravim.

Muzu pozadat o nazory nekoho zasveceneho do problematiky smerovych
charakteristik Yagi anten? Jedna se konkretne o 5-ti prvkovou antenu na devaty
kanal. Jsem prave na civilni sluzbe ve skole a dostal jsem za ukol tady udelat
sestavu anten - jedna se pouziva jako vysilaci a jedna jako prijimaci (obe
stejne). Je to udelane v mistnosti a jsou od sebe vzdalene asi 20 m ve vysce
asi 3-4 m. S tou vysilaci se nehybe, ale s tou prijimaci se hybe o +- 180
stupnu horizontalne (proste se otaci dokolecka na takovem efektnim rotatoru).
Zaci na tom meri smerovou charakteristiku (i kdyz priznejme si to, ze zkresleni
je vic nez velke vzhledem k asi stovce odrazu signalu - to ja ale neresim,
jeden ucitel si to vymyslel, tak mi to zadal).
Co mi ale dost vadi je, ze ted mam za ukol dodelat k tomu i vertikalni
nataceni. Jenze kdyz to zkusmo v ruce natacim cca o +-30 stupnu, tak vychylka
mericiho pristroje se prakticky nezmeni. Muzou za to podle me i odrazy od
podlahy a od stropu.
Tak se chci zeptat, jestli nekdo z Vas nemuze z odborneho hlediska posoudit,
nakolik ma vyznam zkoumat smerovost ve vertikalnim smeru, kdyz je antena jen
petiprvkova a navic takhle nevhodne umistena (v mistnosti).

Diky. P.K.

Stavebn? spo?en? jasn? a p?ehledn?.
http://finance.centrum.cz/stavspor/