Zabezpeceni vozidla via GSM

Pavel Hudecek pavelhudecek
Středa Březen 17 14:25:19 CET 2004

Tohle jsem pred par lety delal jednomu kamaradovi
do mobilu, jen misto RDX tam byla konc. kys. dusicna,
jenz po aktivaci rozpustila vsechny nozicky IO:-))
Byl tam nabastlenej jednocip (SMD 2051),
zapojenej jako kdyby byl telefon pripojen k PC
a provadel 2 funkce: Po vlozeni jine SIM poslal
nove tel. cislo na nastaveny telefon (k sousedovi)
a po prijeti urcite SMS zapnul proud do odporoveho
dratu omotaneho kolem trubicky s kyselinou.
(zarizeni umisteno v prostoru pro vysouvaci antenu)

Nedavno me ovsem napadlo neco mnohem lepsiho:
Upravit firmware tak, aby po vymene SIM
(pokud uzivatel pote nezada nejaky kod,
napr vytoceni cisla ve stylu *#4647615**)
zacal telefon delat nahodne a pro uzivatele
velmi neprijemne "chyby", jako napr. obcasne
odeslani SMS na jine cislo se seznamu, nez bylo
pozadovano (nejlepe treba detekovat pohlavi
nalezejici ke jmenu a poslat na jine jmeno
tehoz pohlavi, nebo nahodne vytaceni cisel
ze seznamu mezi 2.-5. hodinou ranni) a kdyz jeste
navic bude zabraneno moznosti dalsiho update firmware
(v nejhorsim pripade vyvrtani dirky, jenz prerusi
nejaky spoj), muze to byt pri vetsim rozsireni
zajimave, protoze by to postupne snizilo duveru lidi
v kradene telefony.

Uplne nejlepsi by samozrejme bylo pred takove ty
non-stop bazary pristavit po 22. hodine policejni
anton a nakladat vsechny osoby, ktere prijdou
neco prodat, ale toho se v Cechach asi nikdy
nedozijeme...

Pavel Hudecek
http://www.diametral.cz

Od: "Ales Prochaska" <prochaska@alsoft.cz>