Pronajem SMD pracoviste v Ostrave

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 14:25:15 CET 2004

At 00:46 19.10.2002 +0200, Pavel Hudecek wrote:

Tak tohle je mail se kterym souhlasim do nejposlednejsiho puntiku.Dokonce
jsem musel premyslet jestli jsem to nepsal ja :->

>Pro domaci bastleni pouzivam vyhradne SMD (od doby, kdy se mi
>rozbila vrtacka:-)))

Sice mam CNC,ale kdyz si uvedomis,ze u dratovych musis natvarovat
nohy,prostrcit dirou,pripajet a uskripnout a SMD jen nasatvis
pinzetou,podrzis nehtem(jak bylo spravne uvedeno) a pripajis,IMHO neni co resit.

>Soucastky SMD se lepe paji pistolovou pajeckou,
>nez mikropajkou:

Souhlas. Kdo si mysli,ze je to blbost tak muzu zcela zodpovedne rici,ze
pajim pasivky 0603 pistolkou a jde to. 1206 a 0805 je uplne v pohode...

>Vyjimku tvori pouzdra s rozteci
>0,4 a mene mm, jenz se dobre paji pouze pastou + horkym
>vzduchem, pistolkou jdou hure, ale je to stale proveditelne.

Pro pastu+opalovacku na okna je dobre mit na DPS masku.

>Plosne spoje kreslim rucne technickym perem
>Farber Castell 0,35 mm.

Tak na to ja sjem linej,takze jedine fotocesta!

>Tyto "technologie" umoznuji pripajet cokoli, jedinou vyjimkou
>jsou pouzdra BGA.

Uz jsem zmaknul i uBGA! Da se to udelat i v naprosto domacich bastl
podminkach. Ale priznavam,ze trening a peclivost je naprosto nutna.
Podminkou je nepajiva maska. Podarilo se mi odpajet vsechny uBGA pavouky v
Nokii 3310 vcetne lepeneho MCU (!!) a opet to slozit a telefon funguje!
(sice to bylo zbytecne,protoze cela zavada byla v jednom dvojitem odporu,coz
jsem zjistil az kdyz jsem mel vsechny pavouky vymeneny) Ale byl to prvni
pokus a chtel jsem si dokazat ze to jde.

>Pro nejsnazsi nauceni se pajeni SMD doporucuji sehnat
>nejaky stredne stary MB, nahrat nad plynovym sporakem,
>(pozor: Strasne to smrdi!) az budou z pod nej slehat plameny

Ojoj,to uz je hodne drsny ;-> Pro slabsi povahy doporucuju horkovzdusnou
pistoli.

BTW:Pokud to ma byt nejaka vetsi vyroba a neni tam moc ruznych typu SMD
urcite se vyplati to nechat osadit automatem...
S pozdravem           with best regards
                 EZA-TV Vrchlabi
    Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
    Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
    543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
    Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv