mechanika 3,5" DD

"Zíka Aleš, Ing." Ales.Zika
Středa Březen 17 14:25:11 CET 2004

	U Amigy se muselo pajet, protoze se musely prehodit krajni vyvody
(tus?m 2 a 34) se signaly READY a DISKCHANGE, puvodni Amiga mechanika to
mela naopak nez PC mechaniky. Dalsi roztomilou komplikaci bylo, ze nove PC
mechaniky uz signal READY vubec nemaly vyvedeny a musel se bud hledat na
desce nebo simulovat externim obvodem (zpravidla monostabil na INDEX) -
vlasni Amiga OS ho nepotreboval, ale nektre hry se bez nej domnivaly, ze v
mechanice neni disketa.
	A pokud se to delalo jako externi mechanika, tak se jeste musel
udelat obvod na zapinani vypinani spindle motoru a sinalizaci Amize, ze je
pripojena externi mechanoka (stacil na to 1x 7400 a 1x 7474).

	A ted k puvodnimu dotazu: HD disketa ma vlevo nahore diru, DD ne,
mechanika tam m? spinac, kterym to zjisti. Takze ho staci natvrdo nastavit
do polohy, jako pri zasunute DD diskete, u vsech mechanik, s kterymi jsme se
setkal to znamenalo, ze se uplne vyndal, protoze v klidove poloze byl
sepnuty, pri stisku (DD disketou se rozpojil). Takhle jsem vyrobil znamym
Amigistum asi pet externich floppyn a vzdycky to jelo bez problemu.

	Je samozrejme mozne, ze ve vasem pripade jde o nejaky exot, ktery
neni kompatibilni s PC mechanikou, takze tohle nepujde. Poku vim, mechanika
nijak PCcku nehlasi, jesdli je v ni HD nebo DD disketa a musi si to zjistit
radic, podle dat, ktere z toho lezou, pri DD je datovy tok 250 bitu/sec, pro
HD 500 b/s. Ten spinac zrejme slouzi jen mechanice k nejakemu nastaveni
vnitrni elektroniky.

			Ales Zika
			Pelhrimov

			e-mail: Ales.Zika@pel.br.ds.mfcr.cz