Propojovani LAN siti - prepeti

Ing. Petr Procházka pprochaz
Středa Březen 17 14:25:08 CET 2004

> ktery to pripojoval k sitovce, dostal ranu od PC. No a zjistili jsme
> "drobnost" - rozdil mezi zemnimi potencialy (stineni kabelu - skrim
PC)
> cinil cca 80V!!! Vyresili jsme to trochu netradicne (elektrikari,
nebit!!!)
> protazenim medeneho lana s prurezem 8 nebo 10 mm a prizemnenim
> obou PC na konci k nemu...

Neud?lali jste nic, co by bylo v rozporu s bezpe?nostn?mi
elektrotechnick?mi predpisy. Ba naopak.
Mozna neuskodi trochu citace z norem:
"Pracovni a ochranne uzemneni ruznych rozvodovych soustav do 1000V se
smi pospojovat navzajem ve vsech pripadech." "Vodice doplnujiciho
pospojovani spojujiciho dve nezive casti nesmeji mit prurez mensi, nez
je prurez nejmensiho ochranneho vodice pripojeneho na nezive casti."

> Netvrdim, ze by se to revizakovi libilo, ale ucel to splnovalo

Revizak by proti tomu nemel nic mit

Petr Prochazka
pprochaz@zklas.cz