Prenos dat po napajeni - dotaz

Matejcek Petr konference
Středa Březen 17 14:24:54 CET 2004

> Uz jsi nekdy stavel voltmetr ? Ja ano. Fakt udelat solidni vstup
> neni uplne legrace. Pri 24 bitech bude litat v poslednich bitech
> ledacos jen ne rozumna hodnota a dat z desky veskery "sajrajt" pryc,
> zvlast kdyz je na desce jednochip je taky parada a o ruseni vsude kolem
> ani psat asi nemusim (ani to rozvadet).

A stavel :)
- za prve M1T330 ma onen solidni vstup jiz pripraveny. Kdo ho mel rozebrany,
musi potvrdit, ze to tak uplny brak neni.
- za druhe efektivni 24 bitove rozliseni neni treba, panu kolegovi podle
toho co pise, by stacilo rozliseni 17 - 19 bitu a musim rici, ze 18 bitovy
dual-slope AD prevodnik na bazi 8748 byl popsan pred davnymi lety dokonce i
v ST :) - takze nesdilim tyto obavy ... vyuzil-li by tedy treba hornich 18
bitu, mohl by si postavit +/- 199999 s minimalnimi naklady a rekl bych i
relativne malou namahou (pokud by meril absolutni hodnotu, aby me nekdo
nevzal za slovo).
- za treti: jak jsem psal, M1T330 ma vyborne koncipovany zdroj. Osobne
kupuju za 200,- M1T330ky v nasem likvidacnim skladu uz kvuli bedne se
zdrojem. M1T300 mela reseno oddeleni signalovych cest pres feritove toroidy
a jak jsem psal, disponovala trafem s plovoucimi vystupy pro oddeleni
analogove a digitalni casti. Ty byly umisteny na dvou oddelenych PCB, ktere
byly otoceny k sobe "zady" a mezi nimi bylo stineni hlinikovou deskou.
Odruseni formou zabedneni analogove casti do nejake pixly snad neni takovy
problem ?

> Jasne, jednochip se da vypinat behem mereni, ale stejne bych se
> 24bitu bal. Zkus jen ubohych 10bitu a budes mit dost co delat,
> aby to na poslednim miste nelitalo a merilo ne jednou za moc dlouho :).
> A pak mam jeste maly dotaz ohledne toho jak zjistit, ze mi to fakt meri
> dobre, 24 bitu fakt uz alespon ja nemam podle ceho overit.

Jak jsem psal: M1T330 ma kalibrovany normal TKZD13/D (vystarly), ktery ma
definove referencni napeti obvykle 8,5xxxx V. Z toho lze primo pro onech
18 - 19 bitu vyjit. Co jsem TKZD13 meril na kalibrovane M1T290, odchylky
byly vzdy v radu 19. - 20. bitu, takze pro 19 bitove mereni to booohate
staci a neni treba vubec rekalibrovat.

> Myslim, ze stavet neco s rozlisenim 24bit neni pro nekoho, kdo
> by si rad takovy V metr koupil, protoze je jasne, ze vybaveni nema
> ani na to, aby ho zkalibroval.
> Proste zase rejpu :))).
> Jiri Bezstarosti

Spise doslo k nedorozumeni, nevnucoval jsem rekonstrukci na 24 bitove
rozliseni, ale 18 bitove pro +/-199999 ...

Jinak pokud nekdo neveri, ze to je mozne postavit, rad se s konferenci
vsadim :) a pres vanoce bych to postavil jako "Uprava M1T330  z bazaru za
200,- na multimetr +/-199999" ... stejne uz mam dost ruznych narazek, ze
nejsem schopnej postavit ani elektricky kartacek na zuby nebo elektrickou
branu u nas na fakulte - vid Milane K. ! ... :))))))))))))))))))))

Hezky den, Simon Cihelnik