Starsi stolni multimetr

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 14:24:52 CET 2004

Za kolik byste byl ochotny se jednoho takoveho funkcniho zbavit? POtrebuji
si uz nekolik let nastavit par meraku a nevim kde.

Diky, JL.

----------
Odes?latel: hwkonfera <hwkonfera@seznam.cz>
Komu: hw-news@list.gin.cz
P?edm?t: Re: Starsi stolni multimetr
Datum: 31. ??jna 2002 14:41

> Zdravim v konfere,
> potreboval bych poradit,
> shanim nejaky starsi stolni multimetr alespon tak 5 mist. Nevite
> kam se obratit pop??pad? n?jak? doporu?en? z nab?dky b?val? Tesly?
> V?echny sou?asn? nov? za??naj? tak na 25k bez . Co? je n?kde ?pln? jinde
> ne? bych byl ochoten investoval. Tak max do 5.000,-
> Diky.
> Radek

Z nabidky Tesly nevim, ale z nabidky Metry z tech velmi levnych mohu
doporucit M1T330 (29999; pouze voltmetr - ale viz dale) nebo M1T290
(199999), ktery sice pripomina kus
nabytku, ale diky pritomne vystarle TKZD13/D byva pomerne stabilni po
kalibraci. Oba se daji vyprodejove nebo bazarove sehnat za stovky Kc.
M1T330
ma IEEE488 (IMS-2). U M1T290 jsem se jiz nekolikrat setkal s vadou zdroje,
protoze je pristroj postaveny na klasickych TTL a zjevne proudove odbery
casem udelaly sve.

Presto me napada: proc si ho nepostavite z nejakeho vraku za babku, ktery
ma
funkcni displej ? - napriklad prave malicky M1T330 je k tomu jako stvoreny
Vyrobcu, kteri dodavaji 24 bitove ADC je mraky, staci pridat jednocip a
zaridit vhodny vystup pro konkretni displej a je to :) - dokonce pro
milovniky megalomanskych projektu to lze resit systemem posuvneho registru
binarniho + dekadickeho citace + komparatoru + ridici logiky ...
TI dodava REF102A, ktera ma vynikajici teplotni a casovou stabilitu po
nakalibrovani. Jinak z M1T330 si timto zpusobem muzete udelat velmi solidni
amatersky +/- 99999 nebo +/- 199999 multimetr. Mate tam vyse uvedenou
vystarlou referenci TKZD13/D, dokonce s uvedenym referencnim napetim a
pracovnim proudem. Pixla take ujde, je uvnitr pekny zdroj (mj. plovouci
vysupy pro logiku - bohuzel pouze 5 V - a analogovou cast) a dost prostoru
na radu doplnku.

Hezky den, Simon Cihelnik