Piskajici monitor & Re: Piskajici zdroj ATX ?!

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:24:52 CET 2004

On Fri, 1 Nov 2002 jiri@bezstarosti.cz wrote:

> Hezky umi piskat napriklad uvolnene zavity vinuti trafa
> v pulsnim zdroji. Ale co s tim bych taky rad vedel.
> Da se to necim zalit, nebo nutno rovnou vymenit ?

Videl jsem nasledujici postup - civky oddelovaciho trafa po navinuti se
ponorily do laku na hodinu, pak se vytahly a nechaly par hodin okapat a
pak se nechaly hodinu smazit v peci. Ten lak se vypalil a ztvrdlo to na
kamen. Vnitrek se dycky musel vypilovat pilnikem aby to slo narazit na
jadro. Bylo to trafo na 50Hz ale vubec pak nebzucelo :-) Tedy pokud to
jadro melo dobre slepene plechy a bylo dobre stazene..

Mozna by slo pouzit takovou tu gumovou odlevaci hmotu lukopren ale chtelo
by to asi vyvevu aby to zateklo pekne mezi zavity. Ta ma navic vyhodu ze
se da v pripade potreby oloupat. Hlavni problem muze byt najit vubec ten
zdroj piskani. Jednou mi ruzne vrcel-pohvizdoval monitor podle ruseni
v siti od svarecky - myslel jsem ze blbne ten spinany zdroj nebo ze to
dela jeho trafo a nakonec to byla vstupni tlumivka jeste pred
usmernovacem. Ale najit zdroj toho piskani kdyz je to na plosnaku blizko
sebe je tezke...