Video mono/stereo?

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 14:24:40 CET 2004

| Odes?latel: Svagr, Radek <radek.svagr@invensys.com>
| To by IMHO nemel byt problem, mival jsem mono video a tento problem jsem
| nikdy nemel. Ani ted, kdyz nahraji neco ve stereu a dam to pak do mono
videa
| neni problem.

Ono zavisi na tom, KDO tu kazetu nahraval a JAKY byl zdroj signalu (ctete a
pochopite proc).

| Kotlaba" <kotlaba@zpa-pecky.cz>

JAK je ten zvuk spatny? Ze je jenom strasne potichu...?

Pokud ne, mate spatne nastavenou  kolmost zvukove hlavy.

Pokud ano, tak je to tim, ze moderni filmy jsou toceny se zvukem 5.1 (USA)
nebo 6-kanalovym (evropa). Finalmi mixdown na 2 dolby-stereo kanaly ma
nejvyssi hlasitist efektovy kanal, pak centr, pak L/R (popr. ma stejnou s
centrem) a zadni ma nejnizsi.

Kdyz si vezmete pomery, tedy efekt 12, rezerva na vybuzeni normalnich
kanalu 12-18, to je az 30dB. Pokud mono mixdown je delany s kompresorem
dynamiky 1ms/100ms, ktery "oreze" efektove spicky (vybuchy) a pozvedne
prumernou hladinu zvuku z ostatnich kanalu, tedy 18-24dB, jeho nasazeni v
podstate nepoznate a co je hlavni, hlasitost v mono stope je uplne
normalni. Stereostopam se nechava mixdown bez kompresoru, protoze maji SN
90dB, tak to staci. Monostopa ma SN 45dB, takze kdyz mate uroven "nula" v
-30dB, tak mate na zbytek jen 15dB.

Ono se ve skutecnosti pouziva ponekud komplikovanejsi reseni s
"predvidanim" spicek, ale to v tomto ilustrativnim pripade muze byt uplne
jedno.

TV vysila s kompresorem dynamiky zcela bezne, dokonce navic pouzivaji ad
absurdum nastevane excitery, zvlaste komercni TV blba.

Takze tady bych v tomto pripade videl vas problem. Reklamujte kazety, mistr
zvukar je debil.

JL.