Jednosmerna radiova komunikace do 20m

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 14:24:39 CET 2004

Vsak to nemusite vyhodnocovat podle casoveho posuvu, ale skutecne podle
pomeru intenzit. Je to i jednodussi.
Kdyz jsem kdysi jako lovec zvuku nahraval divoke kachny
pomoci paraboly, mel jsem 2 mikrofony 5 cm od sebe a ve sluchatkach slo
jasne poznat, jestli zvuk (smerovani paraboly) utika nalevo nebo napravo.
Fotky toho jsou na www.atlas.cz/www/fonoklub . Na ultrazvuk staci mensi
parabola, mensi ohniskova vzdalenost a mensi vzdalenost mikrofonu. Jediny
problem je pocatecni nasmerovani, aby to nebylo uplne mimo a dostatecne
rychle servo, aby ten clovek pred svetlem nestacil utect..

Andel

----- Original Message -----
From: Pavel Korensky <pavel.korensky@dator3.cz>
To: <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Wednesday, November 06, 2002 2:07 AM
Subject: RE: Motion Capture

To by nefungovalo. Ten casov? rozd?l by byl pr?lis mal?.
Na druhou stranu, ctyri sn?mace v roz?ch jeviste (nebo 8 rozm?sten?ch
dokola) mohou poskytnout podstatne leps? informaci.
Mimochodem, profesion?ln? MOCAP (tedy ty levn?, pracuj?c? s ultrazvukem) to
delaj? presne tak, akor?t tech sn?macu je mnohem v?c a herec je v jak?si
krychli, tedy sn?mace jsou v roz?ch jak u zeme, tak i ve v?sce. Zaj?mav? je,
ze s t?mto resen?m lze dos?hnout dostatecn? presnosti na to, aby herec mel
vys?lace na ramenech, loktech, z?pest?, boc?ch, kolenou a kotn?c?ch.
Sofistikovan? program si to pak prebere a mapuje to na skeleton...

PavelK