M52321SP

Patrik Augustin augustin
Středa Březen 17 14:24:37 CET 2004

> mohl by jste strucne rozvest korelacni a autokorelacni
> funkci digitalnich dat ? Parkrat jsem na to narazil ale
> neni mi jasne k cemu se to hodi.

Korelace (korelacni funkce) mezi dvema signaly je definovana jako

Rxy(tau)=itegral(-inf,inf, x(t+tau)*y?(t) dt)

kde tau je vzajemny casovy posun a y?(t) je komplexne sdruzeny signal y(t).
nebo dikretne

R[m]=suma(pres vsechna k, x[k+m]*y?[k])

V podstate vyjadruje miru podobnosti dvou signalu pro dany casovy posuv.

Autokorelacni funkce je totez ale se stejnym signalem.

Pouziti napr. u radaru. Vysle se nejaky puls (nebo sekvence),  prijaty
(a obvykle velmi zasumely) signal se koreluje se znamou vysilanou
sekvenci a v tom case kde se objevi spicka je rozpoznan prijem sekvence.

P.K.