nahrada tranzistoru - scan obrazku

zaloha zaloha
Středa Březen 17 14:24:33 CET 2004

*Muzete mi prosim prilezitosne zmerit napeti naprazdno a proud nakratko
*toho generatorku?
*A pripadne odhadnout pocet otacek?
*Jde mi o to, jestli bych tento generatorek mohl pouzit ke sve vodni
*mikroelektrarnicce.
*Diky Ondrej Tesar

Do elektrarnicky by se to moc nehodilo, protoze je to smejdove provedeni
(plastova kolecka a loziska). Ale staci sehnat jakykoliv krokovy motorek z
nejake tiskarny (prumer 3-5cm) nebo podobneho zarizeni. Ty funguji jako
generatorky. Chce to trochu zaexpeimentovat co z toho leze. Je v tom obykle
dvoji statorove vinuti a rotor z pemanentnich magnetu s ruznym poctem polu.
Na tomtez principu jsou delany generatorky na bicykly, ktere bezne dodavaji
6V/0,5A. Pokud je krokacek asi stejnych rozmeru jako generatorek na bicykl
mohl by met priblizne stejny vykon asi 3W, ale asi vetsi napeti (odhaduji na
15V/0/2A). Nezabyval jsem se tim podrobneji. Tyto "generatorky" by se uz na
neco hodily, protoze jsou mechanicky celkem dobre.
pf2002
---
Odchoz? zpr?va neobsahuje viry.