TCP/IP

Miroslav Sinko sinkomiro
Středa Březen 17 14:24:32 CET 2004

Od: "zaloha" <zaloha@volny.cz>

> Ano, totez ale casto zajisti prosty prevod do CB na principu komparatoru (je
> jednim z moznych vedle ditheringu apod. a nevim, jak se presne jmenuje -
> nsatavitelnym "kopmaratorem" pro prevod do CB disponuje prave treba zmineny
> 602PHOTO). Jinak receno se vse pod jistou urovni bude jevit jako bila...

Coz je vlastne totez, jako zvyseni kontrastu o 100 %, coz spolu
s jasem zarucene umi kazdy program ke scanneru. Osobne ovsem
preferuji o kousek vetsi vysledek ve 4 barvach, jenzto je na pohled
hezci a navic lepe zobrazuje drobne detaily (napriklad pismo velke
okolo 5 pixelu v cistem CB neprectere, zatimco jiz s 1 urovni sede
navic to jde).

> No a kresleni stejnou barvou jako ctverecky
> (proc vlastne vubec ctverecky)?

Rad kreslim na ctvereckovany papir, zasadne kupuji ctvereckovane
bloky a sesity (bily uz doma mam pouze papir do tiskarny).

> Nezlobte se, ale proc si sam a dobrovolne pridelavate problem hned na
> zacatku?

V tomto konkretnim pripade bylo jednim z cilu i vyzkouset,
co to udela, kdyz oskenuji takovouhle hruzu:-)))

> Prosim???? Chcete rict, ze radove vetsi ci mensi objem dat na vstupu dava po
> kompresi totez (za predpokladu, ze se jedna o podobnou merou komprimovatelne
> soubory)? Mozna, ze si jen nerozumime...

Ano. Kdyz je po zpracovani v obou pripadech stejne velka
bitmapa s urovnemi sede, musi byt i vysledek komprese
stejny...

> Psal jsem spis o archivaci nez zverejnovani. Automaty nemam rad, protoze
> (mimo jine) prinaseji moznost zavirovani apod. (netvrdim, ze prave v tomto
> pripade, ale obecne ano). Jestlize budu posilat zlomek A4, pouziju nejspis
> GIF, uz pro celou stranku bude ale jednoznacne vitezit PDF a to mimo jine
> proto, ze je nadplatformni a nemusim premyslet, jak se prijemci
> zobrazi/vytiskne/jaky ma prohlizec apod.

Tam jsme si asi trochu nerozumeli. Ja psal predevsim
o malych obrazcich pro ilustrace k textum na webu,
nebo ke zpravam do konference. Vzdycky me totiz maximalne
nastve, kdyz musim napred rozbalit zip, pak to zobrazit
v Acrobat Readeru a nakonec uvidim jeden tranzistor
se 4 odpory a to cele nejlepe velke tak 2 obrazovky....

>  > PDF preferuji pouze od nekolika stranek vyse, protoze u jednoho
>
> Zkuste si A4 ulozit do GIFu a do PDF (ne pres Acrobat, ale uvedenym free
> postupem) a porovnejte velikost...

Tam jde prave o to, co na te A4 je, aneb kdyz tam bude neco,
co by normalni clovek udelal do obrazku 120x80 pixelu,
bude opravdu mensi GIF. Pochopitelne jedna-li se o rozsahle
schema vhodne pro A4, pak urcite komprese v PDF zvitezi.

> nejpomaleji ovsem zobrazuje stare DS, vznikle
>
> No, nesmite mit Pentium75 :-)... Jinak samozrejme zasadni vliv ma pouziti
> barev/sede skaly/CB a pri CB (tedy 1 bit rozliseni, abychom si rozumeli)
> ulozenych scanovanych perovkach je Acrobat na 500MHz  256MB RAM 8MB VIDEORAM
> PC naprosto v pohode. Jde prave o tu redundantni informaci, ktera se jaxi
> musi nekde projevit...

Do nedavna jsem mel WinChip 200, tam se nedalo pouzit jine zobrazeni
nez po strankach, s tim, ze stranky s tabulkami a obrazky se zobrazovaly
asi 1-2 sekundy. Ted mam Duron 900, muzu mit zapnute zobrazeni
"continuous", ale u vetsiny PDF to pri posunu skube. Jediny pripad, kdy
AcRd opravdu neskubal jsem videl minuly rok na Invexu, coz byl
prakticky jen plaintext a pocitac byl myslim P4/2GHz s 1 GB RAM...

Pavel Hudecek
http://www.diametral.cz