TCP/IP

Miroslav Sinko sinkomiro
Středa Březen 17 14:24:29 CET 2004

Dobre ste sa vyjadrili :-) Ano presne tak funguje ten mnou zmienovany
lantronix. Ono je to dost inteligentne zariadenie (samozrejme ma v sebe
procesor), okrem prevodu RS232-TCP/IP ma v sebe SNMP management, Telnet
server atd. Tie sluzia na kontrolu cinnosti a vzdialenu konfiguraciu.
Ale hlavnou jeho funkciou je ten transparentny prenos dat medzi RS232 a
Eth. stranou.
Pouzitie je vhodne, presne ako pisete, hlavne na pripojenie autonomnych
zariadeni s vystupom RS232, kedy ich treba z casu na cas obsluzit na
dialku. Ci uz prekonfigurovat, stiahnut data, atd...
Tie dochadzkove hodiny, ktore som obsluhoval tiez bezali autonomne,
mali dost velku pamat na zaznamy o "skrtnuti" magnetickou kartou.
Pracovnicka zodpovena za spracovanie dochadzky sa k nim pripojila raz
za den zo svojho PC, stiahla z nich data a uvolnila ich internu pamat.

Samozrejme pouzitie diskutovaneho prevodnika je mozne aj na trvalu
online obsluhu zariadeni s vystupom RS232 (a s primeranymi narokmi na
dobu odozvy). Vzdy je na vyvoj rychlejsie a konstrukciu jednoduchsie
vymysliet zariadenie s RS232 interfejsom a dokupit komercny prevodnik,
ako jednocipom obsluhovat nejaky onchip Ethernet adapter a
implementovat IP stack. Takyto prevodnik je aj lacnejsi a hlavne mensi
ako napr. PC, ktore by sa dalo na jeho mieste pouzit :-)

miro