minielektrarna (drive baterka)

Jiri Foldyna jiri.f
Středa Březen 17 14:24:25 CET 2004

On Tue, 12 Nov 2002, Jiri Foldyna wrote:

> Uz jsem to psal v minulem prospevku, "vylepsovani" profilu koryta nema na
> energeticky potencial vodohospodarske energie zadny vliv. Turbiny v
> elektrarnach i vodni mlyny vyuzivaji rozdil potencialnich energii vody ve
> dvou hladinach, ne jejich pritokovou kinetickou energii. Staci se zajit
> mrknout k nejblizsimu mlynu nebo prehrade.

A ta potencialni energie se prave ziska tim, ze se neztraci proudenim
v tom koryte potoka, ale proudi to se zanedbatelnymi ztratami tou prehradou.
Pak to muze spadnout skrz turbinu a vykonat praci. Jinak by byla stavba
prehrad z energetickeho hlediska zbytecna - stacilo by vybetonovat rovne
koryto na uboci kopce o profilu ktery ma ten potok a az by se dosahlo
potrebneho spadu tak by se to pustilo na turbinu. Jenze ono by to
nefungovalo.