minielektrarna (drive baterka)

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:24:25 CET 2004

On Tue, 12 Nov 2002, Jiri Foldyna wrote:

> Prave jste velmi vystizne popsal FUNGUJICI mlynsky nahon, ktery se po
> staleti uspesne pouzival (a pouziva) :-))

Jenze mlynsky nahon, narozdil od prehrady, nefunguje s nulovym spadem.
mlynsky nahon funguje tak, ze odvedete vodu z puvodniho koryta nejakym
'lepsim' korytem kteremu staci pro dany prutok mensi spad. Na konci pak
mate potencionalni rozdil ktery muzete pouzit. To ze ho mate je diky tomu
ze jste vylepsil to koryto - kdyby bylo plne kameni a zatocin jako puvodni
potok, nikdy by jste tam dany prutok s polovicnim spadem nedosahl.

Prehrada je vlastne takovy dokonaly mlynsky nahon s temer nulovym spadem.