minielektrarna (drive baterka)

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 14:24:24 CET 2004

On Tue, 12 Nov 2002 serych@panska.cz wrote:

> Tedy panove, uz jen modry krystal...  :-))))
>
> Kam se ta energie v tom kamenitem koryte ztrati? No jiste - cele se to
> zahreje, voda i kameny. A ted si zjistete o kolik bude vlivem treni
> teplejsi voda v kamenitem koryte oproti vyhlazenemu korytu z PVC a
> zjistite o kolik energie cestou prijdete. Jiste, mate pravdu, o nejakou
> urcite ano, ale rozhodne to neni podstatne. Podstatne je to, jak dobre
> ze systemu dokazete tu energii vysat a zmenit na jinou formu.

No predstavte si ze mate nna nejakem useku spad cca 30m a ze by se ta
energie nikde neztracela. Ta vyska odpovida koncove rychlosti 24m/s tedy
88km/h . No a protoze ta rychlost je v podstate porad stejna na zacatku
i na konci, vypada to tak ze se ta energie musi vsecha ztratit.

> Ja tedy tvrdim, ze nahony se po staleti stavely a dodnes staveji proto,
> abyste si privedl primo az ke kolu ci turbine rozdil potencialni energie
> a nikoliv energii kinetickou. Uplne nejidealnejsi nahon tedy bude temer

No ono je to v podstate jedno jestli je enrgie potencialni nebo kineticka.

> vodorovny, cili v nem voda potece temer nulovou rychlosti, a tedy bude

Obavam se ze pokud potece voda nulovou rychlosti, ziskate take nulovy
vykon.

> uplne jedno, zda v nem budou sutry, rozbite flasky, prevracene kanoje
> vodaku ci mrtvoly podnikatelu nebo zda bude proveden z dokonale teflonem
> potazene trubky.

Vykon zalezi na prutoku a spadu.