minielektrarna (drive baterka)

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:24:23 CET 2004

On Tue, 12 Nov 2002, Jan Novak wrote:

> Vy v?zne ver?te tomu, ze prehrady se staveji proto, aby "...to co na jedn?
> strane vtece na druh? pres turb?ny vyteklo..."? Zkuste si neco zjistit o
> prehrad?ch a jejich funkci, bude to leps?.
> (Pro informaci - Lipno 1 m? dve turb?ny s hltnost? 45 kub?ku za sekundu
> kazdou - mysl?te, ze ten pr?tok to m?? Videl jste ho? A v?te jakou radost by
> meli ve Vyss?m Brode, kdyby jim tam 90 kub?ku prot?kalo?  - Pravda mohli by
> si d?t "repete" letosn?ho l?ta (takov? mens?).)

Cekal jsem kdy se ozve nekdo kdo 'vysvetli funkci prehrad' mozna jste mel
jeste pridat rybochovne a vodohospodarske ucely...

Kdyz se clovek snazi vysvetlit nejaky problem nebo nazor voli obvykle
takovy model ktery je co nejjednodussi aby to bylo nazorne. Ze v praxi
pres turbiny nejde v ten samy okamzik to co do prehrady vteka je myslim jasne.

A mimochodem - ja vazne verim ze to co do prehrady na jedne strane vtece
to z ni na druhe strane vytece (at uz pres turbinu nebo okolo) , no snad
az na to co naprsi nebo se vsakne :-) Kdyz si ubytky a pritoky
zintegrujete za jeden den, zjistite ze zasadne nelisi, kdyz to udelate za
cely rok, budou docela sedet..