minielektrarna (drive baterka)

Pavel Hudecek pavelhudecek
Středa Březen 17 14:24:23 CET 2004

Doporucil bych zkusit TOP2xx. Transformatoru se s nim
ovsem nevyhnete. Pokud chcete usetrit penize (tyto IO
jsou celkem drahe), muzete take zkusit UC3844, u ktereho
by melo stacit pripojit jen RC clanek k oscilatoru
a pres odpor nekolik ohmu nejaky MOSFET, jehoz
ridici elektroda vydrzi 30 V a menic koncipovat jako
propustny bez regulace. Tim ziskate stabilitu priblizne
stejnou, jako vstupni napeti, ale transformator bude
muset mit i rekuperacni vinuti a k nemu pripojenu
diodu. Nebo muzete udelat s timtez blokujici menic,
ale potom budete muset udelat zpetnou vazbu
a chvili Vam potrva, nez zaridite, aby to neoscilovalo.

Porovnani (predpoklada se napajeni usmernenym
a kondenzatorem vyhlazenym sitovym napetim):

TOP2xx:
IO, obvod pro omezeni vypinacich spicek (RDC clanek,
nebo transil), vyst. dioda, vyst. kondenzator, odporovy delic
do zpetne vazby (mozna i nejake kondenzatory, nebo RC
kvuli kmitani).
Transformator: primar, sekundar
+ stabilni vystupni napeti, malo soucastek
- cena

UC3844 propustny:
IO, RC k oscilatoru, odpor na vystup, MOSFET,
omezeni spicek, rekuperacni dioda, vyst. dioda a kondenzator,
dioda a kondenzator pro napajeni IO a nabehovy odpor 200-330k.
Transformator: primar, sekundar, rekuperace
+ cena, moznost vyuziti interniho zdroje 5 V
- vice soucastek, slozitejsi trafo

UC3844 blokujici:
IO, RC k oscilatoru, odpor na vystup, MOSFET,
omezeni spicek, odpor pro mereni proudu a k nemu RC clanek
pro odstraneni zapinaci spicky, vyst. dioda a kondenzator,
dioda a kondenzator pro napajeni IO, delic do zpetne vazby,
mozna i par odporu a kondenzatoru (nejspise 1 paralelni RC)
a nabehovy odpor 200-330k.
Transformator: primar, sekundar
+ cena, moznost vyuziti interniho zdroje 5 V
- jeste vice soucastek

Podobne jako TOP2xx jsou i KA1Hxxxx, ICE2Axxxx,
TDA168xx.

Pavel Hudecek
http://www.diametral.cz

Od: "AZE" <aze@seznam.cz>