SNMP jak na to ?

Radim_Götz radim2
Středa Březen 17 14:24:20 CET 2004

Stihol som to este dnes, takze k browseru z balika SNMP software
development lab:

(Zalozka Ping je Vam na nic, to je len TCP/IP ping, ten Vam funguje bez
ohladu na to, ci je v zariadeni "zivy" SNMP agent)

-v zalozke Options
   -nastavte community (predvoleny "public" Vam vyhovuje)
   -timeout radsej zvyste na 3000ms
   -retransmit moze ostat 4, ale postaci aj 1
-prepnite sa do prvej zalozky
-nastavte IP adresu Vasho zariadenia
-stlacte Contact. Ak je SNMP spojenie OK, vypise vam hodnotu sysUpTime
-odznacte Query until NoSuch (kvoli tomu, ze nemate podporovane
GetNext)
-zo stormu rozbalte vetvu iso.org.dod.internet.mgmt.mib-2.system
 a oznacte v nej hociktory prvok (sysName atd)
-stlacte Query. Mala by sa vypisat hodnota danej polozky

Vetvu system MUSI podporovat SNMP agent kazdeho zariadenia, takze takto
by Vam to malo fungovat.
Je skoda, ze tento browser nema moznost nahrat ziadnu MIB z vetvy
private, k polozkam Vasej MIB sa teda bez GetNext nedostanete. Mozte
vsak nastudovat pouzivanie pribalenych command-line utilit, myslim, ze
napr. SNMPpingom si mozte podla znameho OID nacitat lubovolnu premennu
MIB agenta.

Skusil som svoj stary, prachom zapadnuty, testovaci SNMP browsersky
program, kompilovany na nejakej starej verzii SNMP Labu, zial s novymi
dll nefunguje... Neponachadzal v nich funkcie. Zrejme MG-SOFT porobil
nejake presuny a nezachoval spatnu kompatibilitu. Kazdopadne, nemal by
byt pre Vas problem si nieco naprogramovat, vzorovych zdrojakov je tam
dost.

miro