32 bitove NEC

Radek Pulpan hw
Středa Březen 17 14:24:13 CET 2004

Tak jsem se po tydnu zase vratil z elektroniky 2002 a nejak se snazim
prohrabat tema 400 emailama z konfery.

Plne souhlasim s pane Bezstarosti nebo panem Hanzalem.

Jsou aplikace za "par supu" a jsou aplikace za slusne pen?ze. Je jasne,
ze do aplikacky, kde je kladen velky tlak na cenu vyvoje, je je?t? vetsi
tlak na cenu samotne aplikace. To znamena, ze tam nebudete pouzivat
procesor typu BMW, ale svezete se se skodovkou.

Druha stranka v?ci je, ze programator je v?c, kter? se nevyhodi po
prvnim pouziti. Chapu ze pro nas "bastlire" je to kupa penez, ale firmu
NEC bastliri nezajimaji. Ta mus? prodat 10k a vice procesoru. Pro ne je
15k K? sm??n? ??stka za to, ?e s t?m naprogramujete se z?rukou v?e od
NEC. Od 4-bitov?ch procesor? a? po 64-bity. Rozhran? je univerz?ln? a
programatoru je jedno co je k nemu pripojeno za procesor.

Firma NEC ke kazdemu novemu procesoru vydava i konf. Soubor pro
programator a tim to konci. Sortiment je tak siroky, ze lze vybrat do
kazde aplikace procesor na miru a pritom vyuzivat stejne vyvojove
prostredky.

Fuj to zase byl dlouhy email.

Je?t? PS k 32-bitum. Oni umi tkvz. Selfprogramming - umi proprogramovat
sami sebe s pomoci specialni knihovny, kter? je free. Kod se spusti z
ramky nebo externi pameti a procesor si muze sam sebe (svoji vlastn?
integrovanou flasku) preprogramovat novym kodem, kde data mu tecou po
nejake seriove lince (UART, SPI, I2C).

Radek P.