Mereni tepla v zasobniku vody + max delka SPI

havraj1.edu@mail.cez.cz havraj1.edu
Středa Březen 17 14:24:01 CET 2004

Tak, tak. Esi me pamet neklame tak u urciteho typu jaderneho reaktoru (pro
elektrarny) se pouziva jako chladivo primarniho okruhu prave sodik. Tedy to
co prenasi teplo z reaktoru do parogeneratoru. A material nevim, normalne
se pouziva nerez.

Raven

Kdysi jsem uvazoval o tom, co by bylo idealni jako napln
do akumulacnich kamen. - Jako idealni mi vysel sodik.
Ma bod tani 97,8 st C a skupenske teplo snad nekde mezi
300-400 kJ/kg (nemuzu najit tabulky), coz je skoro jako kapacita
vody pri rozdilu 100 stupnu.

Ovsem nevim, kolik stoji tuna sodiku a hlavne z jakeho
materialu by mela byt ta nadoba, aby to bylo bezpecne.

Podobne je na tom voda (334 kJ/kg), ale teplota tani na topeni
neni priliz vhodna. Na druhou stranu, kdyby se v zime zadarmo
mrazila, muze se v lete vyuzivat ke klimatizaci, cimz nakonec
dostavame velmi zabavnou konstrukci:

Ve sklepe pod domem dva bazenky, jeden se sodikem a druhy
s vodou. Mit barak, tak to asi vyzkousim, ... ale bazenky by byly
u souseda:-))))

Pavel Hudecek